'ناصر بختیاری' روز سه شنبه در گفت و گویی اختصاصی با ایرنا با تاكید بر واقعی شدن قیمت بلیت قطارهای مسافری در كشور افزود: هم اینك برخی از مسیرها قیمت بلیت با قیمت های واقعی بسیار فاصله دارد و عملا بسیار ناچیز محسوب می شوند.
وی گفت: باید حداقل به نقطه سر به سری درآمد و هزینه برسیم و قیمت بلیت با نرخ های واقعی نزدیك شود.
بختیاری اظهار داشت: در این میان دولت می تواند بخشی از هزینه ها را در قالب یارانه های هدفمند مستقیم جبران كند, یا خود مردم این بها را بپردازند و یا آنكه با قیمت های موجود برخی از این قطارها عملا از سیستم خارج شده و غیر فعال شوند.
وی ادامه داد: در بخش قطارهای حومه ای كه 20 درصد قطارهای ناوگان ریلی كشور را شامل می شود تقریبا قیمت بلیت تمام مسیرها بسیار ناچیز است.
بختیاری افزود: در این میان قیمت بلیت 40 درصد دیگر از قطارها هم با همین معضل مواجه است و به قیمت تمام شده نزدیك نشده است.
وی ادامه داد: این وضعیت تا قبل از ترمیم قیمت بلیت ها طی دو ماه گذشته بسیار نامطلوب بود.
به گفته وی هزینه بلیت قطار مسیر تهران - ساری پیش از اجرای این طرح 17 هزار ریال بود كه الان به 30 هزار ریال رسیده اما همچنان ناعادلانه است.
وی اظهار داشت: قیمت بلیت قطار تهران -ورامین هم دو هزار و 500 ریال است و بسیاری از این مسیرها شرایط مشابه دارند كه قیمتی منطقی نیست.
بختیاری با اشاره به مساعدت دولت خواستار مساعدت بیشتر آن در بحث واقعی شدن قیمت بلیت قطار شد و ابراز امیدواری كرد كه به زودی این امر هم اصلاح و سامان یابد.
2713/659/320